Polskie marki kosmetyków rozpoznawalne na świecie

Polskie marki kosmetykówKrajowy rynek kosmetyczny rozwija się bardzo dynamicznie. Polskie produkty nie tylko coraz częściej wypierają ze sklepowych półek zagraniczne odpowiedniki ale odnoszą sukcesy w światowych rankingach sprzedażowych.

To, co jeszcze niedawno było u nas zupełnie niedoceniane, obecnie cieszy się dobrymi opiniami zarówno w całej Europie jak i poza kontynentem: krajowe przedsiębiorstwa eksportują swoje produkty już między innymi do krajów azjatyckich i Stanów Zjednoczonych. Wydawać by się mogło, że za sukcesem stoi przede wszystkim niska cena, jednak w rzeczywistości kosmetyki, które u nas kosztują niewiele, na światowym rynku prezentują się bardzo odmiennie.

Inglot - prekursor eksportu kosmetyków kolorowych

Marka, która obecnie warta jest pokaźną sumę pieniędzy, rozpoczęła swoją działalność w latach osiemdziesiątych i w krótkim czasie zrewolucjonizowała polską branżę kosmetyczną. Choć w kraju traktowana jest jako jedna z wielu firm działających na masową skalę, za granicą cieszy się uznaniem profesjonalistów i porównywana jest do takich gigantów jak L'Oreal. Przedstawiciele przedsiębiorstwa biorą udział w każdych światowych targach branżowych a same kosmetyki wykorzystywane są na międzynarodowych pokazach i galach. Inglot posiada punkty sprzedaży w 80 krajach na całym świecie: w Stanach Zjednoczonych, krajach Europy Zachodniej, Meksyku, Malezji a nawet w państwach Afryki Północnej.

Vipera

W ślad za marką Inglot poszła mało znana w Polsce Vipera - niewielka firma z Piaseczna w bardzo krótkim czasie zdobyła uznanie na międzynarodowym rynku kosmetycznym. Produkty, które u nas są ciężko dostępne i stosunkowo tanie, biorą udział w wielu wydarzeniach muzycznych i filmowych, wykorzystywane są przez największe autorytety w dziedzinie wizażu. Poza Europą, salony Vipery znajdziemy w Indonezji, Stanach Zjednoczonych, Chile a nawet w Omanie, Pakistanie i w Arabii Saudyjskiej. Od 2015 roku kosmetyki Vipery goszczą na największym festiwalu filmowym - rozdaniu Oscarów - tym samym rozpoznawalność marki za granicą z roku na rok wzrasta.

Ziaja - eksporter kosmetyków naturalnych

Ziaja to zdecydowanie gigant na polskim rynku kosmetycznym. Niska cena, ogromny asortyment oraz stosunkowo dobry skład kosmetyków sprawił, że przedsiębiorstwo rozrosło się do ogromnych rozmiarów. Mnogość serii specjalistycznych przeznaczonych dla alergików i osób z problemami skórnymi sprawiła, że Ziaja dostępna się stała nie tylko w drogeriach i supermarketach: znajdziemy ją w aptekach oraz - od niedawna - w firmowych salonach z logo przedsiębiorstwa. Marka jednak także od kilku lat prężnie podbija zagraniczne rynki: eksport rozwija się szczególnie do krajów Europy Zachodniej oraz w znacznie mniejszym stopniu poprzez dystrybutorów azjatyckich. W Korei Południowej traktowana jest jako marka luksusowa, wykorzystująca naturalne składniki i stale rozszerzająca asortyment. Dużym krokiem rozwoju firmy było wprowadzenie produktów do zagranicznych sieci handlowych takich jak czeskie Tesco, słowacki Kaufland oraz we wszystkich zagranicznych filiach Rossmanna. Ten zabieg zapewnił Ziaji stałe powiększanie eksportu i uznanie w wielu krajach.

Oceanic

Podobny zabieg przeprowadziła firma Oceanic, która w Polsce znana jest przede wszystkim z produkcji serii kremów marki AA. Te z kolei traktowane są za granicą jako najwyższej jakości kosmetyki antyalergiczne a ich eksport to cała Europa oraz kontynent azjatycki. W Korei Południowej czy Malezji należy do marek luksusowych ze względu na wykorzystywanie naturalnych składników aktywnych i najnowszych technologii produkcyjnych.

Luksusowe kremy - Dermika i Dr Eris

Dermika znana w Polsce jest przede wszystkim jako producent kremów z górnej półki: nie każdy może sobie pozwolić na ich zakup, lecz mimo to cieszy się zaufaniem tysięcy Polek. Za granicą od 2005r odnosi podobne sukcesy i wchodzi na kolejne rynki. Obecnie kosmetyki Dermiki znajdziemy w krajach Europy Zachodniej, Rosji, Stanach Zjednoczonych a także w Kazachstanie, Gruzji i Uzbekistanie. Dermika to nie tylko kosmetyki wykorzystywane do użytku codziennego: serie profesjonalne znajdują swoje miejsce w gabinetach kosmetycznych na całym świecie.

Także laboratoria dr Ireny Eris znane są na całym świecie jako miejsce produkowania wysokiej jakości kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała. Marka od wielu lat jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek świata, która gości w drogeriach, salonach kosmetycznych i hotelach SPA na całym świecie. Sukces oparty jest przede wszystkim na rewolucyjnych technologiach, których nie mogą powstydzić się światowi liderzy branży kosmetycznej. Jako jedyna polska marka należy do Comite Colbert - francuskiego klubu ekskluzywnych kosmetyków, do którego należy Dior, Chanel czy Luis Vuitton.

Polskie produkty kosmetyczne biorą udział w wielu galach, muzycznych wydarzeniach, goszczą na twarzach gwiazd Hollywood. Rozpoznawalne są na wszystkich kontynentach a ich twórcy otrzymują prestiżowe nagrody, wyróżnienia i dołączają do ekskluzywnych klubów. Z roku na rok wzrasta eksport, polskie produkty podbijają kolejne rynki zagraniczne i cieszą się zaufaniem już niemal na całym świecie. To branża, która bezustannie się rozwija a innowacyjność, wykorzystywanie naturalnych składników i stosunkowo dobre ceny gwarantują jeszcze większy międzynarodowy sukces.